محمد الصیهود:

شرایط تشکیل دولت اکثریت در حال حاضر در عراق مهیا نیست

شرایط تشکیل دولت اکثریت در حال حاضر در عراق مهیا نیست

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی امروز دوشنبه تاکید کرد که در حال حاضر شرایط تشکیل دولت اکثریت در عراق وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی امروز دوشنبه تاکید کرد که در حال حاضر شرایط تشکیل دولت اکثریت در عراق وجود ندارد.

محمد الصیهود یکی از رهبران این ائتلاف در اظهاراتی گفت: هیچ شرایط و توجیهی برای تشکیل دولت اکثریت در حال حاضر وجود ندارد به ویژه اینکه فضای سیاسی عراق و شرایط آن به شکلی است که مستلزم تشکیل دولت توافقی با مشارکت تمام جناح های سیاسی است.

وی افزود: تشکیلات کُرد و سنی با رویکرد حضور در دولت آمدند و منطقی نیست که اکثریت سیاسی را به تنهایی به تشکیلات شیعی محصور کنیم.

وی توضیح داد: مفهوم اکثریت یعنی اینکه جناحی متشکل از شیعیان، سنی‌ ها و کردها دولت تشکیل دهد و جناحی دیگر نیز متشکل از شیعیان، سنی‌ ها و کردها تشکیل اپوزیسون دهند، که در صورت عدم وجود این شرط، امکان تشکیل دولت اکثریت وجود نخواهد داشت.

الصیهود تاکید کرد: اوضاع کنونی تشکیل دولت توافقی که همه گروههای سیاسی شیعی، سنی و کُردی در آن مشارکت داشته باشند را طلب می کند.

کد خبر 5374867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha